Marketing automation

Kennismaken met marketing automation

Marketing automation?

Marketing automation ofwel geautomatiseerde marketing of Inbound marketing is hot binnen online marketing anno 2019. Maar wat is het precies en waarom zou je het gebruiken?

Eerst kort:

Wat is het niet?

Via Google Analytics krijg je alleen getallen. Maar wie zijn die bezoekers? Dat vertelt Google Analytics je niet. Het platform dat we jou aanbieden, biedt je veel gegevens, maar is niet alleen maar een verzameling getallen.

Wat is het wel?

Het gaat om het presenteren van de juiste informatie aan de juiste doelgroep op de juiste plaats en tijd. De combinatie van website, e-mail en SMS zijn daarbij de tools. Marketing automation gaat dus verder dan Analytics.

Belangrijk om te weten

CusUp maakt geen gebruik van systemen, die de door jou verzamelde gegevens ook doorverkopen. Jouw database = jouw database. Volledig in lijn met de nieuwe Europese richtlijnen voor privacy.

Marketing automation iets uitgebreider uitgelegd

Net als jij zit jouw (toekomstige) klant zeer waarschijnlijk niet te wachten op jouw irritante telefoontjes en e-mailtjes met verkoop-boodschappen. En ook steeds terugkerende banners die irriteren op het internet of spotjes die het plezier van TV-kijken vergallen, blijken in de praktijk ook nauwelijks effectief. Het is een oude manier om klanten te benaderen en werkt soms zelfs contra-productief. Met ‘marketing automation’ of ‘inbound marketing’ draai je het om: niet jij benadert je klant, maar hij benadert jou!

De kunst van marketing via je website is om

  1. te zorgen dat de juiste klant jouw website bezoekt
  2. als dat is gebeurd, die klant te verleiden om aan te geven, waarnaar hij op zoek is

Je marketeer weet inhoudelijk, hoe dat moet en wij bieden het platform, dat aan elke moderne website gekoppeld kan worden voor het vervolg. Bij ‘marketing automation’ draait het om het automatiseren van de interactie via je website met je klant. Heel gericht contact en … alleen als je klant daarom vraagt.
Met ons platform, een gratis handleiding en – als je dat wilt – Master Classes of Workshops bieden we jou en je marketeer de mogelijkheid om ‘het klanten verleiden om aan te geven, waarnaar ze op zoek zijn te automatiseren. De juiste boodschap aan de juiste klant op het juiste moment, dat is het idee! Booking.com en BOL.com zijn heel bekende voorbeelden van hoe succesvol dat kan zijn.

Maar ‘marketing automation’ is toch heel duur?
Tot voor kort was deze techniek alleen haalbaar met een fors budget. CusUp biedt je echter een volledig in Nederland gehost en actief onderhouden Open Source platform op basis van het prijswinnende Mautic. Open Source, net als bijvoorbeeld Joomla! en WordPress om websites mee te bouwen. Als extra zorgen we ervoor, dat je onbeperkt kunt mailen via één van de grootste en stabielste mailservices ter wereld: die van AMAZON AWS.

CusUp implementatie methode
Bij onze implementatie van marketing automation maken we gebruik van verschillende fases: introductie, daadwerkelijke implementatie in je organisatie en tenslotte uitbouwen tot een volwaardig onderdeel van de totale marketing van je bedrijf. Je bepaalt zelf of en in hoeverre je van onze support daarbij gebruik wilt maken. Marketing automation is namelijk – als je er echt optimaal van wilt gaan profiteren – niet iets, wat je even aanzet en waar je dan verder niets meer voor hoeft te doen.

Profiteer ook van ons aanbod en neem vrijblijvend contact op.